Vecka 33

 

Om barnet

I början av denna vecka är fostret 30 veckor gammalt. Nu återstår inte så mycket tillväxt av kroppen, men hjärnan utvecklas fortfarande med raketfart. Fler vindlingar ska på plats och skallen växer. Antalet kopplingar mellan nervcellerna i hjärnan ökar nu dramatiskt. Huvudhåret blir tjockare och naglarna på fingrar och tår är nu färdiga. Lanugohåret på kroppen försvinner allt mer. Ögonbryn och –fransar blir längre. Nu är det inte så mycket plats i livmodern längre så fostret måste böja sina ben. Kroppsfettet under huden ökar och fostret börjar nu anta den nyföddes runda former.

Mina tankar

Att det inte är så mycket plats i livmodern det märker jag. Det är inte helt skönt alla gånger. Hon är mer aktiv på kvällen än dagen, hoppas det inte håller i sig sen när hon är ute. Jag skrev ju lite om mina/våra tankar om just när du kommer i ett annat inlägg som ni kan läsa här.

Vi är iaf inne i samma vecka som vår lilla Kevin kom. Jag har mina sammandragningar och ibland trycket det neråt men jag ska på TUL på måndag så får vi se vad dom säger om det. Känner inte att jag behöver åka in akut för att kolla nu. Det är inte så "farligt" än så länge. Mycket vila får jag göra. Ibland kommer det någon som gör ondare men så länge dom inte kommer regelbundet så avvaktar jag :) Annars mår jag bra. Måste sticka mig i fingret varje dag nu, lite drygt men bra att dom håller koll. Värdena var inte så tokiga men dom ville det iaf.

Vi börjar klura på lite namn till dig, har haft Ellen som ett namn länge nu men vi vill ha lite flera namn att välja på ifall det inte är en Ellen som kommer. Det ska bli så spännande att se dig. Längtar så!

 
Lena
2016-08-25 @ 16:17:27
URL: http://ozkagardens.se

Åh, vad mysigt att det snart är dags! :) Himla fin bild!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0