Föräldrarmöte på Skolan!

Att sitta i skolansmatsal där Minnah ska spendera sina kommande 10 år kändes overkligt. Att hon är så stor nu kan jag inte fatta. Att få en presentation av alla dom som kommer vara mest runt våra barn var tryggt och allt dom sa om deras verksamhet fick mig att känna mer och mer glädje var varje ord.
Minnah kommer gå i skolan 8-13.30. Fram till Oktober till nästa bebis kommer ska Minnah gå på Fritids också. Jag ville gärna detta då många barn går på fritids och när det är ny miljö kan det vara bra för dom att spendera ännu mer tid tillsammans. Men jag fick känslan av att det inte hade spelat någon roll. Vilket är skönt! Dom lägger mycket vikt på att få ihop barnen till en bra grupp och att ingen hamnar utanför. Toppen! Minnah är blyg av sig och leker gärna själv eller med någon annan som bestämt lek. Men som vi kom fram till med hennes lärare på förskolan så kan hon mycket och vill mycket, hon ska bara tro på sig själv!
Utedag kommer dom fortsätta med, precis som på förskolan. Men nu ska dom lära sig mer. Tex trafiksäkerhet osv. Man ska ha egen fika med sig och det ska vara en bra fika, underströk dom.
Idrott kommer dom också ha en gång i veckan. I början kommer det ta tid att byta om, klä sig och sedan duscha efter passet. Hitta sina saker att ta på sig men det är en bra träning inför fortsatta år på skolan. Klart Minnah kan klä av sig och på sig själv men det går ju inte snabbt precis och hon lägger sina saker överallt men det ska vi träna mer på här hemma.
Mer vi ska träna på är ord, skriva och lite matte. Dom hade Mamma Mu som verktyg och tyckte det hjälpte dom väldigt bra. Så jag ska ladda ner varenda app med Mamma Mu!! Allt för att förbereda henne och vi får ha roligt tillsammans också. Hon är redan duktig på att skriva, prata och föra en konversation och räkna.
 
Vi var med Minnah i dag på skolan och fick träffa lärarna en gång till. Se alla barnen och träffa föräldrarna. Det är några ansikten man känner igen men mest är det nya barn. Vilket blir roligt för henne. Hon tycker det ska bli roligt att börja skolan och sa innan till mig att hon ville bli som Antonia(lärare) när hon blev stor. Bara det är ju helt underbart att höra! Min lilla tös så stor du är! 💖 



Sofie
2016-05-13 @ 14:56:45

Hej!

Jag vill bara tipsa om en tävling som pågår hos oss på Babyshop just nu - "Årets Babyblogg 2016" där du kan vinna 5000 SEK att handla för i vår webbshop samt få tillgång till vårt instagramkonto med över 22.000 följare i några dagar!

Jag tänkte att du kanske kunde vara intresserad av att delta i tävlingen! Nominera din blogg här http://blog.babyshop.se/arets-babyblogg-2016/ så kan du vara med och tävla. Passa på att ladda ner din badge och nominera en av de föräldrabloggar som du tycker bäst om också :)

Röstningen börjar den 16/5, då får du gärna be alla dina läsare att rösta på dig så att du kommer närmare vinsten!!

/Sofie på Babyshop

Svar: Åh va härligt!! Klart jag vill bara med! 😄
Zandra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0