Patong

Några gick runt med söta små apor som man fick hålla om och om man ville ha ett foto kostade det 100 baht om man skulle ta ett själv (25 kr.) Överallt är där stång med kläder,skor,väskor och krimskrams. Alla ser att man är turist så dom ropar på en och försöker få kontakt med en. Men när man väl ska köpa nått så gäller det att prutta. Vi fick ner priserna till hälften alltid och fick vi inte det så gick vi vidare. Man hittade samma saker bara några meter bort :) Vi hittade mycket fint till Minnah och dom är väldigt barnkära och är väldigt snälla mot barnen i Thailand. Säger dom är söta osv. inte kommer fram och tar och kramar dom. Så Minnah fick många komplimanger.
 
Lite juligt va det i Patong.
 
Tuk-Tuk på väg tillbaks till hotellet. Minnah tyckte det va jättekul att åka. Vi hade en sån tur att vi fick in två vagnar utan att fäll ihop dom. Mycket skönt att slippa hålla på med sånt. Men som ni ser så är där inga bälten och dom kör som idioter. Jag fattar inte hur deras trafikregler är men det kändes som "störst-går-först" typ. Även om man hittade en minibuss så fanns där inga bälten heller så det va bara att gilla läget för vi måste ju åka runt. Kan ju inte sitta på hotellet i två veckor och glo. Men det va roligt och vi skrattade och skämtade om att vi fick gå ut och putta Tuk-Tuken upp för alla backar för det skrek i motorn men det slapp vi.
 
 
Madeleines.se - FotogladGravidMamma
2012-12-28 @ 19:59:09
URL: http://madeleines.se

Bra fråga, kanske 8-10 personer ca skulle jag tro :D

Svar: Jag bakade tårtan till minnahs 2 års kalas och den va mycket uppskattad! Mycket god!! Tack för receptet!
Zandra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0