Vecka 28

 
Om barnet
I början av denna vecka är fostret 25 veckor gammalt. Denna vecka kommer hon/han att öppna sina ögon för första gången. Men synförmågan är inte så bra ännu. De som sjunger och pratar med sitt barn kan räkna med att det hör! Fostervattnet förvränger ljudet en aning, men hörseln är välutvecklad vid detta laget. Nu lagras mer fett på fostret och huden blir mindre skrynklig och genomskinlig.
 
Mina Tankar
Att du nu kanske väger 1 kg och är 32 cm lång, om du sträcker på dig, är svårt att greppa. Det tycker jag är helt fantastiskt, att man kan ha en barn i magen som växer och växer. Det har jag tyckt varje gång. Jag tycker magen har växt mycket på sista veckan och så fort jag sitter still så känner jag av dig! Solar jag magen lite så märker jag direkt att du reagerar, kanske för att du öppnat dina ögon och märker att det är ljusare än vanligt!?
Jag mår bra för övrigt vilket är väldigt skönt. Visst känner man sig stor på kvällen men det hör ju till. Sammandragningarna kommer när det blir lite stressigt i vardagen men inte annars, vilket är skönt det med.
Nu när det är semester för oss allihop i familjen så känns det som att veckorna bara kommer springa förbi oss. Snart är du hos oss <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0