Bryter tystanaden...

Bloggen har hamnat i skymundan och så blir det ibland. Jag längtar till sommaren då man kan hoppa av detta ekorrhjulet och umgås med familjen. Nu är man liksom fast i heltidsjobb, hämta/lämna på dagis, köpa/laga mat, duscha, umgås med mannen... ja listan blir inte roligare än så. Det är så tröttsamt och jag är nog inte ensam med att känna så. Jag vill att något händer!! Men det blir väl vad man gör det till och jag har inte känt att ni vill läsa om ekorrhjulet som jag beskrev ovan. Fast förra helgen som gick var vi i Polen, tredje året nu och det kommer säkerligen blir fler gånger, men det skriver jag mer om i ett annat inlägg. Kan ju inte samla allt i ett inlägg ju..
 
Jag har många ideer över vad jag skulle kunna göra för att ekorrhjulet ska rubbas lite. Kanske börja plugga som jag känt att jag vill så länge eller bara byta jobb för att få huvudet att tänka till lite. Det jag gör nu kan jag göra i sömnen. Inget fel på mitt jobb men ni förstår säkert vart jag vill komma men detta. Just nu är allt ganska tråkigt och det är jobbigt att ta sig upp från det hålet. Jag vill göra så mycket. Mest av allt vill jag träna. Gå ner lite i vikt och bara må bättre, äta bättre men det är inte så lätt. Varje dag vill jag komma iväg och träna men man är helt slut när ungarna somnat eller så pallar man inte. Tvn är en stor bov här hemma. Jag är tvberoende och jag kan nog titta på vad som helst bara för att sitta där. så i går satt jag där igen men Mariekex och Nutella!!! Hur nyttigt är det på en skala?
 
Detta är inte roligt att läsa och inte roligt att skriva heller. Inläggen kommer komma när jag har lust, om jag ens kommer fortsätta med det. Man får lite prestationsångest när man ser både på FB och instagram, bilder på härliga liv, härliga dagar, tränade magar och hälsosamma val. Klart dom har dåliga dagar dom också men det sticker ju ändå i mina ögon. Jag försöker tänka att jag gör det jag kan, men jag kan göra mer. Det är bara orken som ska hitta mig också. Kanske ska ge kaffe ett försök!?

  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0