RETAS

Att barn just retas är väl inget nytt men när det händer ens egna barn så går det rakt in i hjärtat och vrider om. Jag kommer aldrig kunna skydda mina barn mot allt ont här i världen men jag ska inte ge upp utan en kamp! 
 
Minnah berätta för oss för någon månad sen att det var en flicka på dagis som sagt att hon haft fult nagellack och fula klämmor i håret!? Inte så allvarlig kanske och vi frågade Minnah om hon sa till fröken eller om hon sa till flickan i fråga. Minnah som är väldigt blyg och lite tillbakadragen sa att hennes bästa kompis hade sagt STOPP till flickan och att dom sedan sagt till fröken. 
 
Vi hörde inte mer om detta men sen kan Minnah ta upp det ibland och jag vet inte om det är samma händelse hon tänker på eller om det hänt igen. Ska självklart prata med Minnahs fröknar och gå till botten med detta men det gör så ont i mig. Om hon tänker på samma händelse så är det något hon tänker på ofta vilket inte är roligt alls. Ibland kan hon säga att ett klädesplagg är fult och då undrar jag om det är hon som tycker det eller om någon sagt det till henne !? 
 
Just tjejer är så retsamma och taskiga. Varför!? Det hänger med upp till skolan och vidare men varför ska vi vara så arga eller irriterade på varandra!? Jag löser många bloggar och är inne på sociala medier flera gånger om dagen och visst kan jag tänka att åh va fint hus eller varför kan inte jag ha en sån kropp.. Men jag ger inte dessa en spydig kommentar bara för att jag vill likadant. Då får jag kämpa själv för det precis som dom gjort. Nej jag hoppas att Minnah slipper en massa sånt och tror på sig själv. Jag ska göra allt jag kan för att det ska bli så iaf men jg vet själv hur jag va när jag va mindre. Jag var inte poppis men jag blev inte mobbad. Men jag hade dåligt självförtroende och det tog en massa år innan jag insåg att jag duger som jag är! ❤️
 

Girlpower!! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0