Färgat byxor!

Igår köpte jag färg till tvättmaskinen. Jag skulle färga mina svarta, bleka Dr.Denim byxor till en starkare svart färg och så bra det blev!! 

Eller hur? 

Det var detta jag använde mig av.

In i tvätten med en sån och vips va dom fint svarta igen!! Superbra! 

Ska visa er sen vad jag hitta för topp till byxorna. Va snygg jag kommer vara på lördag hihi 
nyfiken läsare
2014-05-02 @ 19:47:05

Bra att du testat så vet jag att det där funkar ;-)
Jag brukar lägga mina mörkblå och svarta jeans i 5 liter vatten + 4 msk ättika i 30 min innan jag tvättar dem. Alltid ut och in med tvättmedel utan blekningsmedel i. Häng upp direkt när maskinen är klar.
Färgen binds av ättikan!

Svar: Vilket bra tips! Men jag är för bekväm så dessa färgpåsar funkar utmärkt! :)
Zandra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0