Kevins Dopdag

Vilken fin dag det blev igår.
 
Kevin döptes i Södra Åsums kyrka här i Sjöbo en mycket fin kyrka. Vi gick in och prästen pratade om dopet och dess innebörd. Jag sa tackbönen :
 
Gud, vi tackar dig för vårt/våra barn.
    Tack för gåvan du gett
    och förtroendet du har visat oss.
    Ge oss ömhet, fasthet och lugn.
    Hjälp oss att ge din kärlek vidare
    till det/de barn som vi har fått ansvar för.
    I Jesu namn.
 
Sen sjöng prästen Sonja Aldens låt Välkommen Hem!
Så fin låt och den är tydligen populär att ha på dop <3
 
Kevin ville inte att Emelie skulle hålla honom i kyrkan. Han ville helst vara hos mamma och det blev ganska tungt efter ett tag men så fin han var :)
 
När allt var slut så var det lagom att somna tyckte han. Så fina vi är! Söta Mnnah som sköte sig så bra i kyrkan. Ville helst vara med oss och var så snäll och tyst. Trodde att det skulle bli ett väldigt liv men inte alls :)
 
Sen blev det dopfika på församlingshemmet. Jag och Martin hade dukat och dekorerat kvällen innan så det var bara ballonger och blommor som skulle på plats i så morse.
 
 
Fina bordet med blommor och ballonger.
 

Fina servetter som även Minnah hade på sitt dop.
 
Full fart på Minnah!
 
Tack alla som var med och fira Kevins dopdag! Han fick mycket fina saker och jag ska ta lite bilder på det med och visa er.
 
 
 
carro
2013-10-29 @ 16:21:00

Fint dop =)
Du har nog inte nämnt att han skulle heta Ossian innan, det tycker jag är jättefint!

Jessika
2013-11-01 @ 23:37:17
URL: http://xjessie.webblogg.se

Mysigt! ^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0