Minnah TRE år!

Våran lilla lilla tös blev tre år igår! Galet! Du är så underbar och så envis nu. Det är mycket du "kan själv" och det får vi verkligen veta. Ditt temperament kan gå från 0-100 om det inte går som du vill men du är lätt att prata tillrätta och lugna ner. Du vet innerst inne vad du får och inte får göra men det ska testas hela tiden för någon kanske du får ;)
 
Du trivs på dagis och där är du helt med i utvecklingen. Något som man kanske oroar sig lite för då du är född så sent på året och ska kunna saker som dom födda tidigt på samma år klara av. Men det inget vi behöver lägga vikt på för det är inga problem :) Du leker gärna ensam till en början men välkomnar andra in i leken om dom vill vara med. Men du är lite med tillbakadragen när det kommer till att hoppa in i en lek. Men det är så härligt att komma och hämta dig och du leker med en massa kompisar. Du tycker om när man läser för dig. Musik är ett stort intresse och du sjunger varje dag. Nu är det mest julsånger. Att klä ut dig (mest till prinssessa) är också roligt. Att leka med din docka är så roande att se på för du går verkligen in i en mammaroll.
 
Du växer så det knakar och har kläder i strl 98-104 nu. Du har blivit en stor flicka och går på toaletten utan några problem. Sover dock med blöja men det gör inget, enligt dig. Du sover bra på natten. När du somnar sover du lika tungt som din pappa. Nu har du fått somna ute i soffan i någons famn och sen bär vi in dig i din säng. På natten brukar du vilja komma in till oss och det går så bra så för du somnar direkt igen. Napparna gav du till Tomten och det har gått väldigt bra får jag säga. Du somnar bra utan dom, men det kanske är tack vare din hund som du sover med. Iaf så känns det skönt att du klarar det så bra.
 
Jag tycker det har hänt mycket på detta halvåret sen Kevin kom. Du har blivit så stor och är så glad för din lillebror. Ska pussas och kramas hela tiden och du säger att du älskar honom och det värmer så i hjärtat. Du pratar så mycket och du pratar klart så man hör verkligen vad du säger. Långa meningar dessutom. Du är helt unik och tanken av att du kommer bli vuxen skämmer en lite men det är spännande på samma gång. Nu blickar vi framåt och ser vad nästa år bjuder på. Ditt rum ska bli klart på övervåningen och där kommer nya prövningar kan jag tänka mig :)
 
 
Vår söta prinsessa med dans i blodet <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0