Thailand Dec 2012

 
Thailand! Ett land som jag längtat till då Martin hade varit där innan han träffa mig och mina föräldrar har gjort till vana att åka dit varje år. Så jag längtade dit. Jag ville veta vad dom snackade om. Ville se med mina egna ögon och uppleva landet på mitt sätt.
Jag ska inte sticka under stolen men att det va jobbigt men 12 timmar på flyget och det kommer ta några år innan vi åker igen. Jag blev ganska mätt på det tillslut. Jag ville bara hem till den friska luften. För där är det såklart varmt och kvavt. Men vi hade underbart väder den första veckan vi va där. Vi sola och badade varje dag och åt gott. Vi bodde på ett jättfint hotell som heter Blue Merlin Beach Hotell. Vi bokade resan genom Fritisresor. Ett bra barnhotell. Vi åkte med en annan familj med barn i Minnahs ålder och en på två månader.
På hotellet så fanns där två clowner som brukade gå omkring och vissa kvällar hade dom en föreställning på scenen. Minnah älskade dom och tjatar än i dag och clownen (och Bamse såklart).
 
 
En dag tog vi bussen som gick dagligen från hotellet in till Patong och shoppade :) Bussen va gratis och gick två-tre gånger under dagen. På kvällen tog man en Tuk-Tuk hem!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0