Dag 1 - Presentera mig själv

Jo jag heter Zandra Andersson. Bor i Sjöbo med min sambo Martin. Vi flyttade in i vårt hus i mars i år och trivs väldigt bra :D Just nu har huset två sovrum,ett badrum,tvättstuga,kök,hall och vardagsrum i öppen planlösning. Det känns mkt rymligt och stort. Vi har en övervåning oxå som sakta men säkert blir färdig. I år har mesta tiden gått åt till vårt garage som vi byggt själva. Vi byggde även vårt stora fina trädäck i somras. Det är mkt att göra med ett nytt hus men det är det värt. Jag längtar tills jag kan hjälpa till lite mer. Nu kan jag ju inte bära så mkt. Så fort det blir lite varmare så ska trädgården göras vid.

I april i år så fick vi ett plus på stickan och kunde knappt tro det. Vi hade inte försökt så länge och jag va inställd på att det skulle ta lite tid så jag va lite chockad men otroligt glad. Nu är det bara 20 dagar kvar tills hon är beräknad och vi längtar så!

Nu är jag hemma och tar ut semester så jag tar inte av min mammaledighet än. Annars jobbar jag på Gambro i lund. JAg kommer fortsätta där när jag ska börja jobba igen men jag vill inte jobba där tills jag pensionerar mig. Jag har vatt hemma i två veckor och det är riktigt skönt. Jag blir ju lite rastlös när Maritn kommer hem och är trött men jag är pigg men det är nog något man får vänja sig vid. Det ska iaf bli roligt att vara hemma med lillan sen.

Jag drömmer om att bli undersköterska eller sjuksköterska och jobba på sjukhus. Hjälpa människor och ta hand om dom. Mest skulle jag vilja jobba på BB då eller på en barnavdelning. Men det får vi se hur det går.

Som denna dagen har varit så älskar jag vintern. I dag har solen lyst på snön och det har vatt helt underbart. Men vintern är ju kall och blåser det och är snöstorm så är det mindre soligt. Så jag vänder kappan efter vinden och tycker om saker när det går som jag vill.

Jag tänker mkt på min egen barndom nu när jag ska ha ett barn själv och jag tycker att min barndom va helt okej. Inte perfekt men det är inget men den var inte katastrof heller. Så när jag uppfostrarmitt barn så kommer jag nog tänka många gånger "hur gjorde min mamma här?".

Jag gick hotell och restaurang på gymnasiet. Men jag vill inte jobba med det nu men jag känner ändå att det va ett bra val. Fast hade jag vetat vad jag vet i dag hade jag ju valt omvårdnad. Men det är sånt man inte vet. Efter skolan jobba jag i ett halvår på Gambro och sen ryckte jag in i lumpen. Jag gjorde lumpen i ett år, 7 veckor i karlskrona och resten uppe i Sthlm. Det va riktigt roligt och jag är glad att jag vågade. Efter lumpen så var jag en sommar nere i Magaluf på Mallorca. Där gick jag en bartenderutbildning som oxå va jätterolig. Men inget jag vill jobba med heller utan det va en rolig grej. Mkt roligt!

Som person ska jag ha mkt kontroll och styr väldigt mkt. Martin blir galen på mig ibland. Perfekt kan ingen vara men man kan ju försöka :P Jag planerar mkt. Som nu till jul så åkte jag in till malmö för att hämta vagnen, då körde jag först til Ikea och köpte grejer så att jag tog vagnen på tillbaka vägen. Jag kör ogärna fram och tillbaka utan fixar allt på en gång. Vi samåker ju vanligtvis till jobb och det stör mig varje gång man kör förbi ica och man vet att man ska dit sen. Hade jag kört själv hade jag ju kunnat köra in och handlat sen åka hem. Jag har mkt rutiner när jag ska gå och lägga mig. Som igår gick Martin raka vägen in i sängen och somna men jag måste borsta tänder,tvätta ansiktet osv. Kvittar hur trött jag är. För går jag och lägger mig så kan jag ändå inte somna förens jag gjort det.

Nu blev det mkt att läsa men det är en del av mig :D

Anna - 20 år & mamma till Jason
2010-12-19 @ 20:14:58
URL: http://ingenharlust.blogg.se/

Hej.

Tänkte tipsa om att jag har en tävling på min blogg just nu där du kan vinna 2 st nappar :) Är väldigt stor vinst chans då det endast är två st förtillfället som är med :)

http://ingenharlust.blogg.se/category/tavling.html

Ha det bra, lycka med förlossningen som snart är här och god jul! // Anna

carro
2010-12-19 @ 23:34:01

Pappa är också elektriker, han har egen firma så själva den biten vore ju typ gratis, men herregud - allt annat kostar ju massor det också! Ja vi får väl se i framtiden =) Min sambo är inte så händig, vi har visserligen renoverat huset massor men mest med pappas hjälp. Johan vill helst slappa och aldrig mer renovera.



Du kanske föder när dina föräldrar kommit hem igen :) Vem vet!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0