23 Oktober 2008

Ja i måndags så blev det inte baconlindad fasan men fasan blev det. Vi gjorde en blaning av creme fraich,hackad lök,persilja,salt,peppar,vitlök och riven ost. Så blir det en härlig blandning som vi sen hällde över fasanbrösten som låg i en ungsfastform. In med den i ugnen i typ 50 min och det lukta så gott! Till det hade vi pommes som vanligt. Martin tycker inte om kokt potatis och han är tydligen "allergisk" mot past i alla former. haha . Men allt blev super gott iaf!

Igår, tisdag, så va det jobb som vanligt och det är lite stressigt ibland. Man känner liksom att man ligger efter så stressar man lite fast man inte ska göra det men sån är jag som person. Jag kan inte bara sitta och rulla tummarna och ha takten som en snigel. Jag trodde aldrig att det skulle vara så mkt "dagis" på ett vuxenjobb. Vissa gör inte en vis grej bara för att då skulle dom råka göra för mkt och det är ju förfärligt. I vissa fall kan jag hålla med, men det är inte ofta. Om man "buffar" till kvällen så får man oftast inte mkt tillbaka. Inget! Men har jag inget att göra så måste jag "buffa". Men andra går på toa i två tim eller står och snackar i telefon bara för att dom inte vill göra nått till kvällen. DAGIS! jaja..

I dag har vatt samma visa. Ja jobba alltså. Nu är vi båda hemma och vi ska ut på en liten kvällspromenad :D och det va Martins idé, gissa om jag blev chockad. hihi . Men det ska bli mysigt. Jag tycker om att gå ute och kolla på den fina naturen men här är det inte så mkt natur men det får man leva med. Jag ska bara få upp latmasken från soffan där han har vilat en timme nu och "morrnat sig" i en halvtimme. Snacka om att vara svårstartad.

Helgen är  ganska full redan och det är på ett sätt roligt men man blir oxå lite trött på att tänka på allt man ska göra. Imorgon redan så ska jag och Martin gå och kolla på hockey i Malmö. Det ska bli kul, hoppas att dom vinner. På Lördag så ska jag jobba från 7-14 typ. Efter det ska jag ta tåget in till Malmö och gå på slagthuset med mamma,pappa,jeannette,micke,mimmi och nelly. Där är det en Chokladmässa! :D Så jag tror att det blir en eller annan chokladbit som slinker ner. Efter mässan så ska vi alla gå på en restaurang och äta och då kommer Martin och gör oss sällskap. För att innan så har han vatt och jobbat. Jag antar att jag komme vara ganska trött på kvällen men det är värt det om man får lite choklad och lite extra pengar på kontot nästa månad, lagom till alla julklappar man ska handla. Sen på söndag så har man en vilodag och då ska jag sova,sova och sova! Nu har han stigit upp,det är det mirakel! 40 min efter klockan ringde hihi älskar honom <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt Familjeliv

Följ med mig i min vardag med en salig blandning av inlägg om barn, livet, event, tips, smink, inredning, renovering och lite till 💖

RSS 2.0